WS Get Creative met Nikon CLS

ebook_cover_clsAlles wat u wilt weten over flitsen met behulp van TTL lichtmeting en het Creative LightingSystem van Nikon.

Nikon systeemflitsers oftewel “Speedlights” staan bekend om een hoge mate van betrouwbaarheid, kwaliteit en prestatie. Toch is het voor veel gebruikers een hele opgave om van de “speedlights” alle opties te leren benutten en te gebruiken in de dagelijkse praktijk van fotografie.

Deze workshop over flitstechniek neemt het mysterieuze met betrekking tot het werken met en bedienen van de “speedlights” weg. Niet alleen leer je alle mogelijkheden van de “speedlights” kennen en gebruiken, maar gaat er ook een wereld open aan creatieve mogelijkheden met betrekking tot het gebruik van “speedlights”.

De workshop Nikon CLS

Gedurende de workshop zul je leren omgaan met de kleine flitsers zowel op de camera als los van de camera. Je leert omgaan met de mogelijkheden en je leert welke valkuilen er zijn bij het werken met “speedlights” in “iTTL” of “iTTL BL”. Vanuit dat startpunt gaan we gedurende de workshop de opstelling uitbreiden zodat je aan het eind van de workshop instaat zult zijn een complete opstelling te maken met meerdere “speedlights” in een volledige “Creative Lighting System” configuratie.

Na een stukje onmisbare theorie over het Nikon CLS gaan we aan de slag met het praktijk gedeelte.
Het eerste praktijkdeel bestaat uit het bouwen van een zogenaamde table-top opstelling voor het fotograferen van kleinere objecten/producten.

Het tweede deel praktijk bestaat uit het gebruik van de Nikon flitsers in het CLS systeem bij portret- en modelfotografie. Samen met het aanwezige model gaan we dan aan de slag in de studio (of bij mooi weer buiten in het park).

Uiteraard is er gedurende de workshop voldoende ruimte voor het stellen van vragen over uw apparatuur en toepassingen binnen uw interessegebied van fotografie.

Deze workshop is een intensieve workshop over flitstechniek met het Nikon CLS. Van de deelnemers wordt dan ook voldoende voorkennis verwacht met betrekking tot de basiswerking van de camera en de belichtingsdriehoek (ISO, Sluitertijd en diafragma).

INHOUD VAN DE WORKSHOP

  • Gebruik van meerdere flitsers in een draadloze configuratie
  • Gebruik van je camera als “Master”
  • Gebruik van de “speedlight” als Remote of Master
  • Werken met CLS in een studio
  • TTL en Manual flitstechniek
  • Gebruik van een TTL sync kabel
  • Gebruik van lichtvormers zoals paraplu, reflectiescherm, flag, softbox
  • Invul flits buiten
  • Indirect flitsen
  • Slow-sync flits
  • Tweede gordijn flitsen
  • Gebruik van kleurengels
  • Flits output compensatie +/-
WAT HEB JE NODIG? Naast enige basiskennis van digitale fotografie en kennis van je apparatuur heb je verder het volgende nodig. Nikon camera geschikt voor CLS Nikon “speedlight(s)” geschikt voor CLS Voldoende volle batterijen voor camera en flitser(s) Lege Geheugenkaart(en) Een grote dosis enthousiasme en leergierigheid Statief voor camera WAT NEEM JE MEE NAAR HUIS: Volle geheugenkaarten Lege batterijen E-book boordevol informatie (per e-mail in PDF formaat) Een heleboel inspiratie voor creatief toepassen van speedlights
De workshop vindt plaats in de studio van Qflash te Sittard. Van 9:45 tot 16:300 uur. Koffie klaar vanaf 9:15 uur. Min. 6 max. 8 deelnemers
De prijs € 85,00 p.p. Deze prijs is inclusief het geldende e-boek, koffie/thee en een broodjeslunch.
Inschrijven